"METODE UTILE DE COMBATERE A VIOLENȚEI ÎN ȘCOLI"

PROIECT - Nr.2018-1-RO01-KA229-049057_1

Prezentare proiect Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu
Septembrie 2018

Organizarea echipei de proiect în fiecare școală

Echipa de proiect este alcătuită din 5 persoane care se ocupă de buna defășurare a proiectului pe întrega perioadă în care proiectul este eligibil. Aceștia sunt:

  • coordonator proiect;
  • responsabil diseminare;
  • responsabil monitorizare;
  • responsabil mobilitate;
  • responsabil comunicare;
  • responsabil financiar.

În luna septembrie proiectul este explicat profesorilor și elevilor prin ppt-uri în școală, se realizează flyre pentru a fi promovat proiectul, se realizeză bannerul proiectului, sunt publicate articole în ziarul local.

Toate țările partenere au aceleși atribuții de informare și diseminare a proiectului.

Fiecare echipă iși pregătește un plan de monitorizarea și evaluarea, acestea sunt procese corelate şi interdependente. Pentru a putea monitoriza implementarea proiectului şi pentru a-i putea analiza performanţa în raport cu scopurile stabilite este nevoie de elaborarea unui set de indicatori. Indicatorii trebuie stabiliţi înainte sau în faza incipientă de implementare a proiectului în aşa fel încât să existe posibilitatea colectării datelor relevante şi necesare pentru procesul de monitorizare.

Se va întocmi un plan de diseminarea și riscul financiar al proiectului.

Toate aceste sunt necesare pentru ca proiectul să funcționeze în parametrii normali si pentru a fi duse la îndeplinire cu succes toate obiectivele propuse din proiect.

Octombrie 2018

Teste inițiale

Crearea unui chestionar ,, Să ne cunoaștem? ,,

  • Momentele importante ale evaluării sunt : la început, în curs de desfășurare, raportul intermediar, întâlniri cu partenerii, raport final.
  • Școlile vor ține legătura în permanență prin e-mail, telefon, skype și în timpul întâlnirilor de proiect.
  • Chestionarele (inițiale și finale) ne vor ajuta să ne dăm seama dacă elevii noștri obțin cunoștințe și experiență cu privire la combaterea agresivitatii în .
  • Fiecare țară în luna septembrie va aplica testul initial și chestionarul elevilor din școală.
Activitate Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu Activitate  Erasmus C.S.E.I. Turnu Rosu
Noiembrie 2018

Elevii și profesorii din fiecare școală parteneră vor realiza un logo și vor găsi nume pentru site-ul proiectului. Acesta va fi prezentat la prima activitate din România și cel mai reprezentativ va fi ales ca logo-ul proiectului.

Fiecare școală din proiect va publica articole în ziarele locale, pentru a face cunoscut

Fiecare partener va amenaja un colț Erasmus+ în școala dedicat proiectului.

Ianuarie 2019

În luna ianuarie 2019, vom avea doua activitati :

1.Crearea unui calendar 2019 cu fotografii

Fiecare tară va pregăti două pagini de calendar ( două imagini care sa sugereze Așa DA /Așa NU )

Repartizarea pe luni va fi astfel :

  • România : - ianuarie, februarie
  • Bulgaria :- martie, aprilie
  • Lituania : -mai, iunie
  • Italia : iulie, august
  • Grecia : septembrie, octombrie
  • Turcia : noiembrie, decembrie

2.Conștientizarea comportamentului adecvat în școală

- Seminare pentru elevi : ,,STOP VIOLENTĂ!”

In fiecare scoală se va organiza un seminar susținut de către un specialist.

Februarie 2019
Seminar pentru elevi ,,Respect, toleranță și înțelegere,, Cel de al doilea seminar oferit elevilor va fi prezentat de catre un profesor implicat in proiect. Bullying-ul, este un fenomen în creştere, în şcoala. În urma studiului, s-a constat că bullying nu înseamnă numai un comportament agresiv în viaţa reală a copiilor, ci şi în cea virtuală. Astfel, peste 60% dintre elevi au mărturisit că s-au întâlnit în mediul virtual cu mesaje care i-au umilit sau rănit.
Aprilie 2019
Sunt respectos! Fiecare școală va organiza concursuri de desen și poezie cu tema: ,,Așa NU , Așa DA ”. Colajele, picturile și afisele care vor fi create de elevi vor contura in mod artistic viziunea elevilor pentru o lume mai bună.
Mai 2019
Fiecare școală va organiza o piesă de teatru : O lume a toleranţei Educaţia prin tehnici împrumutate din teatru stimulează inventivitatea copiilor şi îmbunătăţeşte procesele de memorare şi asociere logică. Fie că se rezumă doar la vizionarea de spectacole la teatru, fie că îi au ca şi protagonişti pe elevi, scenetele de teatru susţin achiziţionarea unor noţiuni de socializare, dar mai ales, ajută elevii să conştientizeze propria capacitate de a acţiona asupra realului. Prin participarea la un spectacol de teatru, prin interpretarea unui rol, elevul îşi surprinde părinţii, profesorii, dar, mai ales, pe sine însuşi. Astfel, el se poate juca, dar nu aşa cum fac adulţii, ci într-un univers adaptat la capacităţile sale de înţelegere şi memorare. Aceasta va fi inregistrat pe DVD și prezentat în carul activității C4. Toți partenerii vor putea vedea munca elevilor din toate țările.
Iunie 2019
Oglinda trecutului Expozitie de produse realizate în cadrul proiectului La nivelul fiecarei scoli se va realiza o expozitie cu toate produsele din primul an de activitate . Expozitia oferă o bună oportunitate de diseminare a tuturor activităților din cadrul proiectului dar și o scurtă recapitulare a tot ce s-a realizat până în prezent.
August 2019
Revista proiectului nr 1 . Revista nr. 1 va conține o scurtă descriere a tuturor activităților (P1,P2,P3,P4,P5,P6,P7 și P8) însoțită și de poze. Revista va mai conține și prezentări de la C1, C2 și C3. Revista va fi redactată în limba maternă a fiecărui partener și în limba engleză. Aceasta va fi împărțită tuturor parteneilor în cadrul întâlnirii C4. Revista va fi oglinda proiectului deoarece fiecare partener va putea vedea munca tuturor persoanelor implicate în proiect.
September 2019
Organizarea echipei de proiect în fiecare școală La inceputul celui de al doilea an fiecare partener își va reorganiza echipa de proiect. Persoana de contact din fiecare țară va coordona activitatea școlii lor și va comunica cu coordonatorul proiectului. Elevii și profesorii implicați în proiect vor fi încurajați să comunice unul cu altul prin intermediul portalului e – twinning, facebook, skype e-mail sau prin orice altă formă. Fiecare țară va disemina rezultatele în limba sa națională , astfel încât toată lumea , inclusiv personalul școlii , alți elevii din școală , familiile elevilor, autoritățile locale și mass-media pot avea acces cu ușurință la informațiile legate de proiect. Fiecare echipă iși va revizui monitorizarea și evaluarea acestea fiind procese corelate şi interdependente. Pentru a putea monitoriza implementarea proiectului şi pentru a-i putea analiza performanţa în raport cu scopurile stabilite este nevoie de elaborarea unui set de indicatori. Indicatorii trebuie stabiliţi înainte sau în faza incipientă de implementare a proiectului în aşa fel încât să existe posibilitatea colectării datelor relevante şi necesare pentru procesul de monitorizare. Se va revizui diseminarea si riscul financial al proiectului. Toate aceste fiind necesare pentru ca proiectul sa functioneze în parametrii normali si sa fie duse la indeplinire cu succes toate obiectivele propuse.
Octombrie 2019
Și noi suntem ca voi ! E-book „Modul în care mă simt la școală” Fiecare școală va realize un e- book de 4 pagini care să sugereze modul în care se simt elevii la școală (toate acestea vor fi adunate și puse pe un DVD) DVD-urile vor fi împărțite tuturor partenerilor . În cadrul realizarii e-bookului, este necesar ca elevii și profesorii să ia multe decizii în comun, elevii vor putea să preia iniţiativa, să realizeze prezentări în faţă unui public şi, în multe cazuri, să construiască singuri baza proprie de cunoştinţe.
Noiembrie 2019
Work-shop oferit elevilor cu tema: „Cum fac faţă violenţei din şcoala mea ?” Workshop-urile au ca scop dezvoltarea competentelor antreprenoriale ale elevilor. In cadrul lor, acestia vor primi asistenta si consultanta antreprenoriala pentru a duce la indeplinire obiectivul atelierului. In timpul workshop-urilor, elevii isi vor prezenta temele alese, vor participa la activitati simulate in cadrul lor, isi vor stabili un rol in cadrul atelierului din care fac parte si vor participa la exercitii practice bazate pe interactivitate in echipe
Januarie 2020
Ştafeta antiviolenţei” (prezentarea unor modele de bună practică de la o şcoală la alta) Profesorii care au beneficiat de formare de scurta durată vor selecta cate o metoda de bună practică de la o școală partenera și o vor aplica în școala lor.
Februarie 2020
Carte ,,Reguli de comportament în școală” Fiecare partener va edita cate o pagină cu reguli de comportament și 2 pagini cu imagini legate de regulile alese acesta fiind editată în limba engleză. Această activitată va fi realizata in fiecare scoală de elevii și profesori. La final toate aceste pagini vor fi trimise partenerului responsabil cu editarea cărții. Cartea va contine la final 18 pagini redactate in limba engleză. Iar echipa de proiect din fiecare tară va traduce cartea in limba maternă și la final cartea va conține 18 pagini în limba engleza și 18 pag în limba. Cartea va fi tipărită și împărțită elevilor și profesorilor.
Martie 2020
Revista proiectului nr. 2 Revista nr 2 va contine o scurtă descriere a tuturor activităților (P9,P10,P11,P12,P13și P14) această descriere va fi însoțită și de poze. Revista va mai continie si prezentări de la C4. Revista va fi redactată în limba maternă a fiecărui partener și în limba engleză. Aceasta va fi împărțită tuturor parteneilor în cadrul întâlnirii C5. Această revistă va fi oglinda proiectului. Astfel fiecare partener va putea vedea munca tuturor persoanelor implicate in proiect.
Mai 2020
Teste finale, chestionare Evaluarea este punctul final în seria de acţiuni legate de proiectarea, organizarea, desfăşurarea şi controlul, etc materiale didactice elaborate de profesor); chestionarul; sondajul de opinie; analiza testelor aplicate. Fiecare tară vor aplica testele finale si chestionarul final, astfel vor putea face o evaluare a tot ce au invatat profesorii și elevii pe parcursul proiectului.
Iunie 2020

Evaluarea proiectului

Diseminare finală

  • Analiza SWOT a activității desfășurate în primul an și la finalul proiectului
  • Dezvoltarea Raportului
  • Publicare de articol în presa locală
  • Diseminarea produselor pe diferite site-uri și promovarea acestora (ori de câte ori este nevoie)
  • Realizarea unui plan de promovare a materialelor intelectuale pentru anul următor.
August 2020
Imaginile tuturor activităților vor fi luate și partajate, atât pe website cât și pe site-ul proiectului.